• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Lösa ut ett lån

C

Christian_reborn

Gäst
Poäng: 0
Hej. Skulle behöva rådgivning av någon kunnig. Hoppas jag har kommit rätt. Om jag ska lösa ut en fruktansvärt dyrt lån där totalbeloppet är tex 170 000, varav räntan är uppe i 100 000 och kapitalbeloppet är 70 000, vad kan jag då förvänta mig ? Att dom stryker hela räntan ? Nu menar jag att dom får alla pengarna på en gång. Denna skuld har varit hos kronofogden, tagits tillbaka, betalats, gått till kronofogden igen och är tillbaka nu ( det ska vara tufft att vara människa ) Räntan tar livet av mig och enda lösningen är att lösa ut det och lägga om lånet vilket jag nu kan när man arbetar. Försöker få en uppfattning av vad jag kan förvänta mig utifrån en förhandling ?

Trevlig helg !

/ Christian
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

XlonyX

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
10 Januari 2019
Meddelanden
378
Mottagna reaktioner
218
Poäng
407
Gå in med det som utgångsläge. Att du betalar direkt om de stryker räntan. Annars erbjud 50% av totala beloppet.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 050
Poäng
867
Håller med. Utgå från det. Kommer antagligen inte funka men du lär bli av med 30000-40000 iaf.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp